Monday 24 March 2014

Buat Flip Phone Case Sendiri Untuk Telefon

Dalam dunia yang sangat moden ini.. semua individu wajib mempunyai telefon bimbit. Dan mempunyai casing yang cantik untuk telefon bimbit sangat mengujakan.

Kini terdapat pelbagai flip case yang menarik dijual terutamanya secara online. Dan saya melihat pelbagai flip case yang dibuat dengan tangan. malah ianya lebih cantik dengan pelbagai corak dan keunikan yang ditampilkan...

Ada yang diperbuat daripada leather, pvc malah fabrik...

Percaya atau tidak. Anda pun boleh melakukannya sendiri di rumah. Tidak kiralah dengan bahan apa sekali pun. Yang penting ia sesuai dengan citarasa anda.

Semasa meneliti barangan yang hendak dibuang dirumah.., Saya menjumpai beg tangan lama yang diperbuat daripada pvc.. jadi saya mengambil peluang untuk cuba menjahit flip phone case sendiri di rumah..

Ini adalah imej beg tangan itu sebelum digunting :


Keadaan beg yang telah dipotong kepada bahagian-bahagian kecil :


Saya kemudian menggunting mengikut bentuk yang sesuai dengan telefon.. Dan mencuci serta menggeringkannya :


Bahan yang telah dibersihkan



Saya menggunakan bahan seperti glue uhu dan menjahitnya dengan tangan untuk menyiapkan flip phone case ini... Dan berikut adalah hasilnya :








 Selesai !!

No comments :

Post a Comment

Pesanan Editor ^_^

Sebarang komen yang berbaur spam, mengandungi link hidup / mati serta tujuan promosi dan pengiklanan tidak akan diterbitkan. Jika berminat untuk beriklan, mohon baca ruangan advertorial.