Thursday 24 December 2015

Review Awal Produk Kecantikan Bio-Essence Bird Nest+Peptides

Hai ~ Entri ini merupakan review awal saya mengenai 'sarang burung' ni. Wanita + kecantikan lagi. Semuanya menginginkan kulit yang halus,mulus dan suci. Dalam erti kata lain, 100% sempurna ! Bila sebut pasal produk kecantikan, saya pasti akan baca review pengguna lain dulu sebelum menggunakannya... Ia sememangnya membantu !  Bila saya menggunakan sesuatu produk itu, saya pasti akan tulis review juga.

Sedikit mengenai Dnars 

Disini saya kongsikan sedikit mengenai dnars, kerana ia adalah produk yang saya gunakan sebelum bio-essence bird nest. Sebelum ini saya ada buat entri mengenai Dnars. Kesan pencerahan nampak setelah 4 hingga 5 bulan. Banyak kawan-kawan yang tegur dengan perubahan kulit. Sampaikan ada rakan ingat I tengah consume produk Qu puteh pula.. Hi hi..Yang tak seronok mengenai produk ni, dia tak kecilkan pores dan tak kurangkan blackhead and whitehead. Kemudian, bila on and off pakai, kulit jadi tak serasi, jerawat senang tumbuh. Bagi saya nak guna krim siang Dnars, agak liat sedikit. Kena ambi masa beberapa minit juga untuk ratakan krim ni.

Perkenalan dengan bio-essence

Bila wajah dah kurang serasi dengan dnars, mulalah saya gatal hati nak cari produk lain. At least krim yang rawat wajah ketika tidur. Bila fikir-fikir, saya teringat pula dengan seorang kawan sekerja ketika kursus induksi bersama. Bila dah sebilik dengan perempuan , mestilah kita akan lihat produk kecantikan masing-masing.. ^_^.. Kawan saya ni pengguna setia krim malam bio-essence, colour biru. 

So, mulalah saya google tentang bio-essence ni. Bio-essence ada banyak jenis. Seperti tanaka white, 24k bio-gold, bio essence snail dan lain-lain. Namun, saya lebih tertarik pada krim kecantikan bio-essence bird nest. Sound natural for my skin to consume !

Tapi sebelum tu, I terfikir juga untuk cuba bio essence snail, ia baik untuk merawat kulit wajah yang bermasalah. Hmmm...ada baiknya jika repair dahulu muka ni sebelum guna bird nest. So, berkunjunglah saya ke Watson ! Bila buka saja pintu, terpampang pula banner bird nest yang amat besar di situ.

Haiiihhh... Nak suruh saya beli bird nest ke ni..^_^


Niat asal, nak beli krim malam bio essence bird nest kalau tiada bio essence snail. Tapi sedikit kecewa bila tak banyak pilihan. Masa tu I hanya tercegat sahaja tak tahu nak pilih yang mana. My husband hanya senyum sahaja. Katanya ambilah satu set tu.  Weeee...! Saya just grab satu set bio-essence ni. Masa tu, saya terlupa bawa kad member watson. Then, my husband filled up another member form semata-mata untuk redeem point and bag free dari watson. ^_^

 
Beg tangan kain felt keras polyster 




I'm in love with bio essence packaging. Nampak sangat luxury. Untuk pengetahuan anda bio-essence ni adalah satu produk anti aging, melawan tanda penuaan. Kebaikan sarang burung + peptida ni adalah merangsang semula sel-sel kulit a.k.a regeneration serta meningkatkan keanjalan kulit wajah. Selain itu, ia membantu kecerahan dengan dengan menjadikan kulit lebih bermaya dan tidak kusam. Eloklah bagi saya yang dah berusia lewat 20 an. Dalam set bio-essence bird nest ini, ada 3 produk :

# Pertama sekali asas kepada kecantikan, iaitu pencuci wajah bird nest + peptides perfect cleanser 100g.  Fungsi cleanser ini adalah menjadikan wajah tampak lebih segar. Ia membantu membersih liang-liang wajah secara mendalam.


# 2nd produk Bird nest peptides plumping capsule essence 30 ml.. Kapsul essence ini kaya dengan kolagen. Ia terhasil dari formula yang ringan serta efektif melawan tanda awal penuaan. Ditambah pula dengan bio-whitening complex, ia membantu keberkesanan pencerahan kulit. Untuk penggunaan kapsul ni, hanya pump 2 kali sahaja cukup untuk diletak pada seluruh wajah. Pada pendapat saya, cecair ini tidaklah liat sangat, hanya pekat sedikit..sama seperti 'saliva'...ho ho.. jangan tak tahu ya, bird nest diperbuat daripada air liur burung. Produk ni saya pakai kadangkala sebelum tidur ataupun lapisan pertama sebelum letak krim kecantikan bird nest. Double boost !



# Produk yang ketiga ni, Bird nest + peptides (essence in cream, nutri-collagen & whitening 50g) adalah krim kecantikan untuk sepanjang hari. ..Tapi, kadangkala malam pun saya akan gunakan juga. ^_^...


When I first apply this cream, hmmm what can I say ?.. ^_^... 

Sangat sejuk. Macam ada mint pula... ia juga easy-apply-on... tidak melekit. Rasa lebih ringan, lembut dan mudah meresap ke dalam kulit. Hanya perlu sapu dan urut secara membulat hingga betul-betul meresap. Haruman krim ni buat saya teringat dengan bau garnier lemon..

I love this set !




Masuk hari ini dah hari keempat saya menggunakan set kecantikan bio essence bird nest. Tak banyak yang boleh saya katakan. My husband juga tumpang sekaligus guna produk ni..Ni pertama kali dia gunakan produk yang mengandungi kolagen.

Sebelum menggunakan produk ni, saya bercadang untuk rehatkan wajah 48 jam.. sebab setahun lebih juga saya gunakan produk dnars. Takut my skin terkejut dengan perubahan kimia ni. Tapi within 24 hour, wajah dah jadi macam ni..Minyak + open pores.  Ho ho.. Jadi, saya terus gunakan produk ni. Saya ni jenis yang berkulit cerah langsat. Jadi bila tumbuh jerawat dan berparut, nampak sangat jelas.. Gambar ni true without editing. Hmm.. imperfection..



So far, I rasa OKAY.. My husband pula suka produk ni. Sebab produk ni, terutama krim kecantikan bantu kecutkan jerawat yang tumbuh. Its normally takes up to 2 month for me to feel the effect.. So, saya akan buat review penuh jika krim ini betul-betul bagus untuk kulit. Jika tidak efektif buat saya, lebih awallah review  produk ni saya akan tulis.

Saya tak bercadang untuk menambah koleksi bio-essence lagi setakat ni. Masih terlalu awal untuk mencuba produk bird nest lain. Jika I serasi 100% dengan produk ni. Barulah saya akan pertimbangkan.. ho ho..

Saya tak sia-siakan free gift ni. I simpan sahaja bird nest set sini. ^_^



Thanks for reading !~~

Baca Entri kesinambungan disini : Review penuh produk bio-Essence Bird Nest + Peptides

10 comments :

  1. Hi..sy nk let go bio essence snail serum rm77 include postage..masih baru, kotak pn belum bukak..whatsapp 0122371731

    ReplyDelete
  2. Wah.. cantik packaging set ni.. saya cuba bio-essence yang bird's nest tapi tanpa peptides tu.. tapi mungkin tak sesuai dengan kulit saya sebab tak Nampak apa-apa perubahan pun. Sekarang guna produk Freshpicks.. best dan jatuh cinta dengan produk Freshpicks.

    ReplyDelete
  3. Tu cream siang ka malam ya..?kliru ne hehe

    ReplyDelete
  4. (essence in cream, nutri-collagen & whitening 50g)..ne krim siang or malam ya?

    ReplyDelete
  5. Anyone yg berminat. Nk letgo bird nest cleanser and bounce overnight mask. Pm. Murah2

    ReplyDelete
  6. I've recently started a website, the information you offer on this web site has helped me greatly.
    Thanks for all of your time & work.

    ReplyDelete
  7. Bio Essence Bird Nest is THE BEST, ia merubah wajah saya kembali anjal dan tegang, my auntie umur dah 64 tahun sudah 5 tahun guna Bio Essence Bird Nest wajahnya nampak muda, sehat dan berseri tanpa membuat face lifting, Botox, guna susuk dan plastic surgery. Elixir of YOUTH itu ada pada Bird nest dan ada pada Bio Essence Bird Nest skin care series.

    ReplyDelete
  8. Bio Essence Bird Nest is THE BEST, ia merubah wajah saya kembali anjal dan tegang, my auntie umur dah 64 tahun sudah 5 tahun guna Bio Essence Bird Nest wajahnya nampak muda, sehat dan berseri tanpa membuat face lifting, Botox, guna susuk dan plastic surgery. Elixir of YOUTH itu ada pada Bird nest dan ada pada Bio Essence Bird Nest skin care series.

    ReplyDelete
  9. Some really interesting points you have written.Helped me a lot,
    just what I was searching for :D.

    ReplyDelete
  10. Produk ini berasal dari negara mana? Terimakasi

    ReplyDelete

Pesanan Editor ^_^

Sebarang komen yang berbaur spam, mengandungi link hidup / mati serta tujuan promosi dan pengiklanan tidak akan diterbitkan. Jika berminat untuk beriklan, mohon baca ruangan advertorial.